ЄВРОПЕЙСЬКИЙ КАРТОПЛЯНИЙ СЕКТОР Б'Є НА СПОЛОХ ЧЕРЕЗ НОВІ ПРАВИЛА МАРКЕТИНГУ НАСІННЯ НАПЕРЕДОДНІ ГОЛОСУВАННЯ В ПАРЛАМЕНТІ

ЄВРОПЕЙСЬКИЙ КАРТОПЛЯНИЙ СЕКТОР Б'Є НА СПОЛОХ ЧЕРЕЗ НОВІ ПРАВИЛА МАРКЕТИНГУ НАСІННЯ НАПЕРЕДОДНІ ГОЛОСУВАННЯ В ПАРЛАМЕНТІ

Намагання Європейського парламенту пом'якшити нові правила ЄС щодо маркетингу насіння викликало занепокоєння в картопляному секторі, оскільки зацікавлені сторони попереджають, що законопроект може збільшити ризики передачі хвороб сільськогосподарських культур, повідомляє Софія Санчес Манзанаро для Euractiv.

Спочатку представлений Європейською Комісією в липні минулого року, новий регламент замінює десять директив ЄС, які в даний час встановлюють правила виробництва і маркетингу репродуктивного матеріалу рослин (РРМ), в тому числі директиву 2002 року про маркетинг насіннєвої картоплі.

Позиція, прийнята Комітетом з питань сільського господарства (AGRI) Європарламенту, автором якої є італійський євродепутат Герберт Дорфманн з Європейської народної партії (ЄНП), виходить за рамки винятків, запропонованих Комісією для певних насіннєвих бірж, і пропонує подальше пом'якшення правил.

На думку Europatat, організації, що представляє інтереси європейських торговців картоплею та насінням картоплі, позиція AGRI не враховує специфіку цієї культури, що може мати "серйозні наслідки" для сектору.

"Всі ці винятки можуть створити паралельний ринок насіння", - сказав Euractiv Романс Ворсс, директор з технічних питань Europatat.

Як і товарна картопля, насіннєва картопля має ґрунт, який може переносити хвороби рослин. Дротяники, личинки жуків, які виривають дірки в бульбі, що призводять до втрат врожаю, є основною проблемою для виробників по всій Європі.

У 2021 році цей шкідник спричинив втрату 30 000 тонн в Австрії, що становить 4 % виробництва картоплі в країні, а зміна клімату погіршує ситуацію.

Напишіть нам

Будемо раді почувати ваші думки з приводу даної публікації